Press "Enter" to skip to content

SEO – Optimizavimas paieškos sistemoms

Optimizavimas paieškos sistemoms (angl. Search Engine Optimization, trump. SEO) – tinklalapių projektavimo metodologija, siekiant aukščiausių tinklalapio pozicijų paieškos sistemų rezultatuose. Dažnai SEO yra maišomas su marketingu paieškos sistemose (angl. Search Engine Marketing, trump. SEM).  Paprasčiau SEO – tai procesas, kurio tikslas yra padidinti vartotojų srautą Jūsų svetainėje iš google (ar kitos paieškos sistemos) organinės paieškos.

SEO optimizavimas susideda iš dviejų pagrindinių etapų:

  • vidinis. Vidinio SEO metu atliekami techniniai tinklalapio optimizavimo darbai svetainėje, todėl paieškos sistemos lengviau analizuoja ir suvokia svetainėje esantį turinį. Atliekant vidinį optimizavimą paieškos sistemoms svarbu tinkamai parinkti svetainės puslapių pavadinimus ir suformuoti tinkamas nuorodas, išlaikyti optimalų, neviršyjantį 3% raktažodžių pasikartojimo dažnį.
  • išorinis. Išorinio SEO metu dažniausia stengiamasi į svetainę pritraukti kuo daugiau atgalinių nuorodų pagal tam tikrus kriterijus. Paieškos sistemų labiausiai vertinamos yra kontekstinės atgalinės nuorodos – kai nuoroda yra konkretus raktinis žodis, pagal kurį siekiama pakelti svetainę paieškos sistemoje.

Kodėl svetainė turi būti aukštose paieškos sistemų vietose?

Gera vieta pritraukia daug daugiau lankytojų. Svetainės esančios TOP-10 (pirmas rezultatų puslapis) atkreipia daugiau nei 95% vartotojų dėmesį. Jei paieškos sistema pateikia įmonės tinklapį ketvirtame ar tolimesniame puslapyje, tai mažiau nei 2% vartotojų turi kantrybės pasiekti šį puslapį. Kuo aukščiau svetainė paieškoje, tuo daugiau srauto ji turės. Rekomenduojame pagal svarbias užklausas būti paieškos rezultatų TOP-5.

Ko ištikrųjų nori Google?

Kaip teigia Google atstovai Google paieškos sistemos tikslas yra suteikti geriausią atsakymą į vartotojų klausimą. Tai reiškia, kad Google nori, kad vartotojas suvedęs užklausą į paieškos lauką ir nuėjęs į konkrečią svetainę surastų visus atsakymus į savo klausimus. Jeigu vartotojas atidaręs svetainę iškarto ją uždaro arba po kurio laiko nueina į kitą svetainę pagal tą pačią užklausą Google paieškos sistemai tai yra signalas, kad svetainės turinys nėra tinkamas  atsakymas į lankytojo klausimą arba jis nerado ko ieškojo. Tokiu atveju Google atžvilgiu svetainė nėra verta aukštų pozicijų.

Svarbu atsiminti, jog vartotojams svarbu vertė slypinti puslapio turinyje. Google tikslas pagal įvestą raktinę frazę pateikti patį vertingiausią rezultatatą viršuje. SEO prie to gali ypač prisidėti.